Chili
Chili riktar sig mot åttonde- samt niondeklassare och inriktningen är till hälften nöje och till hälften framtid. Framtidsdelen binder ihop branch, företag och gymnasieutbildning. Detta för att eleven på ett enkelt sätt ska kunna överblicka hela kedjan och enklare kunna välja inriktning.
Här presenterar sig branschaktörerna samt några av dess medlemsföretag och berättar om branchens framtid och möjligheter. Dessutom beskriver unga människor från företagen hur det är att arbeta i branchen/företaget.
Distribution och upplaga
Chili postas hem till landets åttonde- och niondeklassare och tidningar fördelas på orterna Stockholm, Göteborg, Malmö och Lund.
Genre och målgrupp
Nöje och gymnasie/karriärsval för 14-16 åringar.
Piraja
Piraja finns tillgänglig för över 290 000 av Sveriges gymnasieelever och ingår som en självklar del i gymnasiemiljön. En stor del av innehållet i Piraja skapas i samråd med målgruppen. På detta sätt skapas en djup förankring för läsaren.
Stor vikt läggs även på nöjessektionen med ambitionen att vara Sveriges ledande inom nöje för ungdomar med det senaste inom musik, mode, fritid, de bästa recensionerna och de viktigaste artistintervjuerna. Piraja lägger även stort fokus på livet efter gymnasiet, vidarestudier, karriär och jobb!
Distribution och upplaga
Distribueras på Sveriges gymnasieskolor och når en potentiell räckvidd på 290 000 gymnasieelever.
Genre och målgrupp
Inspiration, nytta och nöje för gymnasieelever.
Piraja.se
Piraja.se är Studentmedias digitala magasin (vi föredrar termen blogg) som kombinerar det bästa från våra printmagasin. Piraja.se är en modern "mobile first" produkt där studenter och nyutexaminerade bland annat kan läsa om hur man förbättrar studieresultaten, hur man kickstartar karriären eller inspirerande berättelser från andra studenter och personer som kommit igång med sina yrkesliv.
Allt detta kombineras med intressanta och inspirerande intervjuer med allt från artister och designers till chefer och entreprenörer. I tillägg till får våra läsare grymma tips om det senaste modet, musik och film.
Studentmagasinet
Studentmagasinet presenteras i magasinform och når effektivt ut till målgruppen. Genom goda samarbeten med landets studentkårer, nationer och universitetsrestauranger, garanterar vi högsta träffsäkerhet i målgruppen studenter.
Som rikstäckande, väletablerad och kraftfull kommunikationskanal till Sveriges framtida höginkomsttagare och beslutfattare vågar vi påstå att Studentmagasinet är Sveriges i särklass mest framstående och intressanta studenttidning. Kombinerat med en modern layout är tidningen fullmatad med det senaste inom karriär, nöje, mode och aktuella ämnen som berör och formar studentens vardag.
Distribution och upplaga
Studentmagasinet finns representerad på 20 orter i Sverige med distribution på de 25 största högskolorna och universiteten.
Genre och målgrupp
Karriär, nöje och mode för studenter och young professionals i åldrarna 18-35 år.
Prata med Christian!
Jag finns här för att besvara dina frågor, ring mig på 08-120 359 00, skicka din fråga till christian.ledel@studentmedia.se eller nå mig direkt via chat till höger.
Teknisk fakta
Omfång:
80-136 sidor
Material:
Digitalt
Bindning:
Limmad
Maximal rastertäthet:
150 lpi/300 dpi
Tryckförfarande:
Rulloffset
Räckvidd:
65 000 läsare
Periodicitet:
4ggr/år
Omslagspapper:
Artic Matt 200 gram
Inlaga:
Gallerie Lite
Färgfakta:
Tidningen trycks i 100% 4-färg
Teknisk fakta
Omfång:
80-136 sidor
Material:
Digitalt
Bindning:
Limmad
Maximal rastertäthet:
150 lpi/300 dpi
Tryckförfarande:
Rulloffset
Räckvidd:
150 000 läsare
Periodicitet:
4ggr/år
Omslagspapper:
Artic Matt 200 gram
Inlaga:
Gallerie Lite
Färgfakta:
Tidningen trycks i 100% 4-färg
Teknisk fakta
Omfång:
80-124 sidor
Material:
Digitalt
Bindning:
Limmad
Maximal rastertäthet:
150 lpi/300 dpi
Periodicitet:
2ggr/år
Omslagspapper:
Artic Matt 200 gram
Inlaga:
Gallerie Lite
Färgfakta:
Tidningen trycks i 100% 4-färg
Tryckförfarande:
Rulloffset