28 år
Sedan lanseringen av det första högkvalitativa magasinet för studenter: Studentmagasinet. Med tiden korsades öden för att skapa en av Sveriges verkliga experter på marknadsföring mot studenter och Young professionals.
1 286
Kunder i alla storlekar och former. Från världsberömda lärosäten till mindre utbildare. Från multinationella Fortune 500-företag till startups. Oavsett storlek hjälper Studentmedia till med att hitta framtida elever och talanger.
Miljoner
Personer som kommit i kontakt med oss och i många fall hittat en passande utbildning, praktikplats, eller ett traineeprogram. Eller, som helt enkelt lutat sig tillbaka med ett av våra magasin.
Vårt mål
Studentmedias mål är att vara det främsta mediahuset inom marknadsföring mot studenter och nyexaminerade.
Historia
Så blev dagens Studentmedia till – från ax till limpa.
1989
Studentmagasinet lanseras
2008
Utbildningssidan lanseras
2010
Chili förvärvas
2016
CareerOn förvärvar Studentmedia
2002
Piraja lanseras
2009
Trainee Search lanseras
2012
Piraja.se lanseras
Medarbetare
Kent Lakso & Tina Gardsten
Kent: Creative Director & Tina: Chefredaktör