Sampling

Låt studenter sampla era varor och tjänster och börja bygg framtidens kundbas idag.

Visa upp era produkter

Det finns hundratusentals produkter som kämpar om konsumenternas medvetande; i tidningar, på TV, på bloggar, i sociala medier. Varje sekund, minut, timma, dag, vecka och så vidare. Med en samplingskampanj får ni möjligheten att väcka studenters nyfikenhet genom att erbjuda gratisprov till framtida kunder. Ännu bättre, ni bygger goodwill hos en målgrupp som för stunden har sämre ekonomi men vars situation kommer förbättras avsevärt när de kommer ut på arbetsmarknaden och får en inkomst.

Studentmedia succé under samplingsveckorna!

Under två lyckade veckor gjorde Studentmedia tillsammans med bland annat Unilever, Midsona och People's Choice succé under en miniturné till sju av landets största universitet och högskolor. 160 000 studenter senare vet vi att bara regn kan stoppa oss. Däremot fanns vi där i solskenet under studenternas morgonrusch och vid deras lunchrast med samplingspåsar som fick ögon att glittra vid synen av innehållet. Studentmedia har ett svårt uppdrag, nämligen att nå ut till en av de mest heterogena målgrupperna. Studenter är spridda, inte bara i ålder utan också i intressen. Men vad de har gemensamt är en stark framtidstro, kämparglädje och en vilja att utvecklas. Tillsammans med varumärken finns vi där för studenter med våra olika produkter, från de att de väljer utbildning till dess att de tar sitt första kliv på arbetsmarknaden. Det är vi stolta över.

Bravo Boost

Nissin Soba

Fisherman's Friend